2

Дата на публикуване: 10.12.2020 17:23

(8) Кметът може да упълномощи длъжностни лица от състава на администрацията за изпълнение на ангажиментите му по ал. 7.

(9) В случаите, в които срокът по ал. 6 не е спазен, кметът на общината представя в Министерство на финансите служебно само проекта на бюджетна прогноза, внесен в общинския съвет.

Чл. 17. (1) Кметът на общината разработва проекта за общинския бюджет по показателите, определени в Закона за публичните финанси и в чл.2, ал.3 от наредбата със съдействието на кметовете на кметства и кметски наместници на базата на:

1. одобрената от Министерския съвет средносрочна бюджетна прогноза, включително размера на бюджетните взаимоотношения, както и одобрената бюджетна прогноза по предходния чл.16;

2. указанията по министъра на финансите;

3. разделението на дейностите и определените натурални и стойностни показатели за делегираните от държавата дейности съобразно съответните специални закони;

4. задълженията по предявени вземания по влезли в сила съдебни решения;

5. прогнозата за очаквания размер на нови задължения за разходи и за поемане на ангажименти за разходи;

6. задълженията по финансиране на общинския дълг и намеренията за поемане на нов общински дълг, както и максималния размер на общинския дълг и на общинските гаранции към края на бюджетната година;

7. задълженията по национални и регионални програми и проекти;

8. други бюджетни, отчетни и статистически показатели на касова и начислена основа;

9. други оценки и прогнози.

(2) Кметът на общината със заповед определя конкретни правомощия, срокове, отговорности и задачи на разпоредителите с бюджет, звената и служителите от администрацията по подготовката на проекта на общинския бюджет.

(3) Кметът на общината представя проекта на бюджет за публично обсъждане от местната общност в срок не по-късно от 30 ноември, като оповестява датата на обсъждането най-малко 7 дни предварително на интернет страницата на общината и в местните средства за масово осведомяване.

(4) Публичното обсъждане се провежда по ред определен от общинския съвет./ Приложение №1 от наредбата/

(5) За постъпилите предложения се съставя протокол, който се прилага като неразделна част от проекта за бюджет при внасянето му от кмета на общината за разглеждане от общинския съвет.

(6) Проектът на бюджета се придружава от разчети по показатели по единната бюджетна класификация, определени с указанията на Министъра на финансите, от индикативен годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз и от прогнозите по чл.16.

(7) Кметът на общината в заповедта по чл.17, ал.2 определя начина за разработване на индикативен годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз и за прогнозите по чл. 16, както и формата за тяхното представяне.

 (8) Кметът на общината внася в общинския съвет окончателния проект на бюджет на общината, индикативния годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз и прогнозите по чл. 16 в срок до 20 работни дни от обнародването на закона за държавния бюджет за съответната година.

 

РАЗДЕЛ VІ

Приемане на бюджета на общината

 

Чл. 18. (1) Проектът на бюджет на общината се разглежда и приема по реда, определен в настоящата наредба и в Правилника за организацията на Общински съвет – Аксаково.

(2) С решението за приемане на бюджета на общината, ОбС определя размерите на:

1. приходите от местни данъци; от такси; от услуги и права, предоставяни от общината; от разпореждане с общинска собственост; от  глоби и имуществени санкции; от лихви и неустойки; от други постъпления; от помощи и дарения;

2. разходите за делегирани от държавата и за местни дейности, включително и във функционален разрез съгласно единната бюджетна класификация, по видове разходи за: персонал; издръжка; лихви; помощи и обезщетения за домакинства; текущи субсидии; капиталови разходи;

3. бюджетните взаимоотношения с централния бюджет, съответстващи на приетите със закона за държавния бюджет за съответната година, както и на други относими за общината показатели и разпоредби и с други бюджети и сметки за средства от Европейския съюз;

4. бюджетното салдо;

5. финансирането;

6. резерв за непредвидени и/или неотложни разходи;

7. допълнителното финансиране на делегираните от държавата дейности със средства от собствените приходи и от изравнителната субсидия.

(3) Решението по ал. 2 включва и:

1.   основания;

2.   общ обем на приходите;

3.   общ обем на разходите, в т.ч и по разпоредители;

4.   приоритети за съответната година;

5.   разчети за разпределение на целевата субсидия за капиталови разходи и списък на капиталовите разходи по източници на финансиране, обекти за строителство и видове разходи;

6.   допълнителни условия, определени със закон или с друг нормативен акт;

7.   правомощия на кмета за съответната година;

8.   допълнителни условия за финансиране на специфични разходи (субсидии и др.);

9.   допълнителни изисквания към разпоредителите с бюджет;

10. други.

(4) Резервът по ал.2, т. 6 може да бъде в размер на до 10 на сто от общия размер на разходите по бюджета на общината.

(5) Допълнителното финансиране по ал.2, т. 8 се определя по предложение на кмета на общината.

(6) С решението по ал. 2 общинският съвет одобрява и:

1. максималния размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през годината по бюджета на общината, като наличните към края на годината задължения за разходи не могат да надвишават 5 на сто от средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години; ограничението не се прилага за задължения за разходи, финансирани за сметка на помощи и дарения;

2. максималния размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през годината, като наличните към края на годината поети ангажименти за разходи не могат да надвишават 30 на сто от средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години; ограничението не се прилага за ангажименти за разходи, финансирани за сметка на помощи и дарения;

3. размера на просрочените задължения от предходната година, които ще бъдат разплатени от бюджета за текущата година;

4. размера на просрочените вземания, които се предвижда да бъдат събрани през бюджетната година;

5. лимита за поемане на нов общински дълг, максималния размер на общинския дълг и на общинските гаранции към края на бюджетната година;

6. разчетите за разпределението на целевата субсидия за капиталови разходи, определена със закона за държавния бюджет за съответната година, по обекти за строителство и основен ремонт, за придобиване на материални и нематериални дълготрайни активи и за проучвателни и проектни работи, включително за съфинансиране и за плащания по заеми за капиталови разходи;

7. други показатели, включително такива, определени в закона за държавния бюджет за съответната година;

8. индикативен годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз;

9. актуализирана бюджетна прогноза;

10. допълнителните правомощия на кмета и условията за разпределение на резерва;

11. конкретни правила за съответната година, които се прилагат и от разпоредителите с бюджет от по-ниска степен;

(7) В обяснителните записки към отчета за изпълнението на общинския бюджет се включва информация за изпълнението на съответните показатели по т. 1, 2 и 7.

(8) В случаите на превишение на първоначално утвърдените от общинския съвет размери по обективни причини, общински съвет може да приеме решение за изменение и допълнение на решението за приемане на бюджета, като утвърди и конкретна програма с мерки.

(9) Със Закона за държавния бюджет за съответната година може да се определи друг размер на ограниченията по ал. 6, т. 1 и 2, като в този случай се прилагат специфичните за съответната година.

(10) Общинският съвет приема бюджета на общината по показателите по чл. 45 от Закона за публичните финанси /чл.2, ал.3 от наредбата/ в срок до 15 работни дни от внасянето му от кмета на общината.

(11) Приетият от общинския съвет бюджет на общината по ал. 10 се разпределя по тримесечия, като разпределението се утвърждава от кмета на общината.

(12) В срок до 10 работни дни след приемането му от Общинския съвет, бюджетът на общината се публикува на интернет страницата на общината.

(13) Бюджетът на общината  и информацията към него се предоставят на органите по чл. 97 от Закона за публичните финанси /Министерство на финансите и Сметна палата/ в срок до един месец след приемането му.

Чл. 19. (1) В случай че до началото на бюджетната година държавният бюджет не бъде приет от Народното събрание, приходите по бюджета на общината се събират в съответствие с действащите закони, а разходите се извършват в размери не по-големи от размера на разходите за същия период на предходната година, и при спазване на фискалните правила по закон и по реда и условията на настоящата наредба .

(2) В случай, че до началото на бюджетната година държавният бюджет е приет от Народното събрание, за периода до приемането на бюджета на общината от общинския съвет месечните разходи за делегираните от държавата дейности се извършват в размери не по-големи от утвърдените със закона за държавния бюджет за съответната година бюджетни взаимоотношения на общината, а разходите за местни дейности се извършват в размери не по-големи от размера на разходите за същия период на предходната година.

 

РАЗДЕЛ VІІ

Изпълнение и текущо наблюдение на общинския бюджет

 

Чл. 20. (1) Кметът на общината със заповед определя правата и отговорностите на второстепенните разпоредители с бюджет, определя и утвърждава бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет, доколкото със закон не е определено друго.

(2) Кметът на общината, като първостепенен разпоредител с бюджет не може да извършва разходи и да поема задължения за разходи за текущата година, надхвърлящи общия размер на утвърдените разходи и задължения за разходи по общинския бюджет.

(3) Второстепенните и от по ниска степен разпоредители с бюджет не могат да извършват разходи и да поемат задължения за разходи за текущата година, надхвърлящи общия размер на определените от първостепенния разпоредител разчети.

(4) Наложените санкции и неустойки, както и неправомерно усвоеното безвъзмездно финансиране са за сметка на утвърдения бюджет, доколкото със закон не е определено друго.

Чл. 21. (1) При временни касови разриви по бюджета на общината, по решение на общинския съвет може се отпуска безлихвен заем от сметката за чужди средства със срок за възстановяване не по-дълъг от края на бюджетната година.

(2) С решение на общинския съвет от бюджета на общината може да се отпускат безлихвени заеми на други общини, както и на други бюджетни организации, чиито бюджети не са част от държавния бюджет, със срок за възстановяване не по-дълъг от края на следващата бюджетна година. Отпускането на заемите не следва да възпрепятства своевременното разплащане на задълженията по бюджета на общината, от който е предоставен заемът.

Чл. 22. (1) За авансово финансиране на плащания по проекти, финансирани със средства от Европейския съюз и от други международни програми и договори, освен по реда на авансово финансиране по чл. 142, ал.1 от Закона за публичните финанси, може да се отпускат временни безлихвени заеми:

1. от сметките за средства от Европейския съюз на общината - с решение на общински съвет, като в случай че не може да се извършат плащания от сметки за средства от Европейския съюз, от които са предоставени безлихвени заеми, дължимите суми се изплащат от съответния общински бюджет;

1. от общинския бюджет - с решение на общински съвет.

(2) Сумите от заемите по ал. 1 се отнасят по бюджета или сметката за средства от Европейския съюз, ако е обособена такава.

(3) Разпоредбите на ал. 1 и 2 се прилагат, при условие че не противоречат на правото на Европейския съюз, на договорите, условията и изискванията на програмите и проектите.

(4) Срокът за погасяване на заемите по ал. 1 се обвързва със сроковете на ползването на съответното финансиране със средства от Европейския съюз и от други международни програми и договори и свързаното с тях национално съфинансиране и може да превишава края на бюджетната година.

(5) Отпускането на заемите по реда на ал. 1 - 4 не следва да възпрепятства своевременното разплащане на задълженията по сметките за средства от Европейския съюз, от които е предоставен съответният заем.

Чл. 23. (1) При невъзстановяване в срок на отпуснатите от общината временни безлихвени заеми за други общини и други бюджетни организации, чиито бюджети не са част от държавния бюджет, включително в случаите по чл. 22, се дължат лихви съгласно Закона за лихвите върху данъци, такси и други подобни държавни вземания.

(2) За отпусканите от общинския бюджет временни безлихвени заеми може да се изискват обезпечения при условия, по ред, видове и в размери, определени от общинския съвет.

Чл. 24. Подлежащи на отпускане трансфери за бюджетна организация може да се прихващат с подлежащите на възстановяване трансфери и безлихвени заеми от нея за общинския бюджет или сметките за средства от Европейския съюз, доколкото със закон или с акт на Министерския съвет не е определено друго.

Чл. 25. Приходите по общинския бюджет се събират от общинска администрация, освен когато със закон е определено друго.

Чл. 26 (1) Изпълнението на общинския бюджет се организира от кмета на общината чрез кметовете на кметства и кметски наместници и чрез ръководителите на бюджетни звена, финансирани от и чрез общинския бюджет.

(2) В рамките на своята компетентност през бюджетната година общинският съвет може да открива, закрива или преструктурира бюджетни звена в общината, финансирани със собствени приходи.

(3) Финансовите последици от решенията на общинския съвет по ал. 2, както и тези, свързани с освобождаване на отделни категории лица от заплащане на определени публични задължения към общината, са за сметка на собствените приходи и/или на разходите за местни дейности по бюджета на общината.

4) При обсъждането на решения, в случаите на ал.2 и ал. 3, общинският съвет разглежда и информация за оценката на въздействие върху общинския бюджет.

(5) Проекти за решения, които биха довели до нарушение на фискалните правила и/или до влошаване на показателите по общинския бюджет, съгласно Раздел ІV не се разглеждат.

(6) В случаите на внесени проекти за решение по ал. 2 - 5, кметът на общината представя мотивирано становище за влиянието върху общинския бюджет.

Чл. 27. (1) Промени по общинския бюджет през бюджетната година и в размера на бюджетните взаимоотношения на общината с държавния бюджет се извършват при условията и по реда на Закона за публичните финанси, на закона за държавния бюджет за съответната година, настоящата наредба и конкретното решение за приемане на бюджета за съответната година.

 (2) Промените по общинския бюджет, извън тези по показателите на общинския бюджет, в резултат на получени като трансфери или временен безлихвен заем средства от държавния бюджет и от други бюджети и сметки, се одобряват от общинския съвет. Промените, засягащи делегираните от държавата дейности, се одобряват при спазване на ограниченията по чл. 125, ал. 1, т. 1 от Закона за публичните финанси.

(3) Общинският съвет може текущо през годината да одобрява компенсирани промени между показатели на капиталовите разходи, както и между отделни обекти, финансирани със средства от целевата субсидия, определена със закона за държавния бюджет за съответната година, в случаите в които общината не е в договорни отношения за съответния обект и промените засягат само съответната бюджетна година. 

(4) Решението на общинския съвет за приемане на общинския бюджет по чл. 18, може да се изменя по начина, по който е прието.

(5) При промяна във финансово-икономическите условия и нормативната и методическа рамка, кметът на общината има право да променя текущо през годината показателите по общинския бюджет (чл.18, ал. 6, т. 8 и т.9), като внася информация в деловодството на общинския съвет за направените промени.

(6) В случаите на изменения в размерите на бюджетните взаимоотношения в изпълнение на нормативен акт, кметът на общината има право служебно да изменя показателите по общинския бюджет (чл.18, ал. 2, т.2 и т.3).

(7) Кметът на общината разработва система за наблюдение, оценка и контрол на показателите по чл. 18, ал. 6, т. 1 и 2 и т.7, в съответствие с Раздел ІІІ.

(8) Кметът отразява промените по бюджета на общината, съответно по бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет към него, като издава заповеди.

Чл. 28. (1) Общинският съвет може с решението за приемане на бюджета, доколкото със закон не е определено друго, да оправомощи кмета на общината да извършва компенсирани промени:

1. в частта за делегираните от държавата дейности - между утвърдените показатели за разходите в рамките на една дейност, с изключение на дейностите на делегиран бюджет, при условие че не се нарушават стандартите за делегираните от държавата дейности и няма просрочени задължения в съответната делегирана дейност;

2. в частта за местните дейности - между утвърдените разходи в рамките на една дейност или от една дейност в друга, без да изменя общия размер на разходите.

(2) В изпълнение на правомощията си по ал. 1 кметът издава заповеди.

(3) Кметът извършва съответните промени по бюджета на общината, включително по бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет към него, в рамките на промените по ал. 1.

(4) След изтичането на всяко тримесечие, кметът на общината представя в общинския съвет актуализирано разпределение на променените бюджети в резултат на извършените промени по реда на ал. 1 и чл. 27, ал.8.

(5) Информацията по ал. 4 може да се представя заедно със съответния тримесечен отчет за изпълнение на бюджета.

Чл. 29. (1) Временно свободните средства по бюджета на общината могат да се ползват за текущо финансиране на одобрените по бюджета на общината разходи и други плащания, при условие че не се нарушава своевременното финансиране на делегираните от държавата дейности в определените им размери, както и на местните дейности, и се спазват относимите за общината фискални правила по Закона за публичните финанси, като не се променя предназначението на средствата в края на годината.

(2) С приемането на решението за общинския бюджет или във всеки конкретен случай, общинският съвет може да оправомощи кмета на общината да ползва временно свободните средства, при условията на ал. 1.

Чл. 30. Не се допуска извършването на разходи, натрупването на нови задължения за разходи и/или поемането на ангажименти за разходи, както и започването на програми или проекти, които не са предвидени в годишния бюджет на общината.

Чл. 31. (1) Общината възстановява. в държавния бюджет неусвоените средства от целеви трансфери в срок до 31 януари на следващата бюджетна година.

(2) Постъпилите по бюджета на общината средства от целеви субсидии за капиталови разходи, които не са усвоени към края на текущата бюджетна година, се разходват за същата цел през следващата бюджетна година, като при остатък той се възстановява в държавния бюджет в срок до 20 декември.

(3) Алинеи 1 и 2 не се прилагат, когато със закона за държавния бюджет за съответната година или с акт на Министерския съвет е определено друго.

Чл. 32. (1) Кметът на общината може да ограничава или да спира финансирането на бюджетни организации, звена и субсидирани дейности по бюджета на общината при нарушение на бюджетната дисциплина, настоящата наредба и/или решенията на общинския съвет до неговото преустановяване.

(2) Прилагането на ал. 1 не може да води до преустановяване дейността на засегнатата бюджетна организация, звено или субсидирана дейност или до неизпълнение на произтичащи от нормативен акт или от международен договор задължения.

(3) Нарушение по ал.1 се установява по реда на правилата по СФУК, като в зависимост от тежестта на нарушението, кметът на общината може да уведоми и общинския съвет за предприетите действия. 

Чл. 33. (1) Кметът на общината осъществява текущо наблюдение на:

1. изпълнението на общинския бюджет и общинските сметки за средства от Европейския съюз;

2. показателите на контролирани от общината лица, които попадат в подсектор "Местно управление" и не са разпоредители с бюджет по бюджета на общината, както и на динамиката и текущото състояние на техния дълг;

3. съществени сделки и операции на общината и на разпоредителите с бюджет по бюджета на общината, които нямат пряк касов ефект върху бюджета на общината.

(2) Кметът представя в общинския съвет информация за изпълнението на бюджета на общината, сметките за средства от Европейския съюз, както и за останалите показатели, сделки и операции по ал. 1, т. 2 и 3 за полугодието.

(3) Информацията по ал. 1, т. 2 и 3 се представя обособено от информацията по ал. 1, т. 1 в обем, форма и съдържание, определени с указание на министъра на финансите.

(4) Кметът на общината определя реда, условията и отговорните длъжностни лица по осъществяването на текущо наблюдение по ал.1.

Чл. 34. (1) Кметът на общината осъществява текущо наблюдение за състоянието на дълга на общината и на търговските дружества с общинско участие в капитала и на останалите контролирани от общината лица, чиито средства и операции не са включени в общинския бюджет.

(2) Условията и редът за предоставяне на информацията по ал.1 се утвърждават от кмета и се публикуват на интернет страницата на общината.

(3) Управителите на търговските дружества с общинско участие в капитала изпълняват ангажиментите си по предоставяне на информацията по ал.1 в суответствие с определените условия и ред по ал.2.

(4) Ръководителите на контролираните от общината лица, чиито операции не са включени в общинския бюджет изпълняват ангажиментите си по предоставяне на информацията по ал.1 в суответствие с определените условия и ред по ал.2.

(5) В случай на неизпълнение на горните изисквания, кметът на общината внася информация в общинския съвет с предложение за предприемане на действия.

(6) Кметът представя с информацията за изпълнението на бюджета на общината и данни от текущото наблюдение на състоянието на дълга по ал. 1.

 

РАЗДЕЛ VІІІ

Отчитане

Чл. 35. (1) Кметът на общината изготвя годишния отчет за изпълнението на бюджета по показателите, по които е приет, придружен с доклад, и го внася за приемане от общинския съвет.

(2) Отчетът по ал. 1 се придружава и от:

1. отчет за изпълнението на сметките за средства от Европейския съюз;

2. отчетната информация за осъщественото текущо наблюдение по чл. 33, ал. 1, т. 2 и 3;

3. отчет за състоянието на общинския дълг;

4. друга отчетна информация.

(3) Второстепенните разпоредители с бюджетни кредити съставят тримесечни и годишни отчети за касовото изпълнение на бюджетите си в съответствие с единната бюджетна класификация по форми, съдържание и срокове, определени от кмета на общината.

(4) В доклада по ал. 1 се включва и информация за изпълнението на фискалните цели, както и за изпълнението на бюджетната прогноза за следващите три години.

(5) Председателят на общинския съвет организира публично обсъждане на отчета по ал. 1 от местната общност, като оповестява датата на обсъждането най-малко 7 дни предварително на интернет страницата на общината и в местни средства за масово осведомяване. Публичното обсъждане се провежда със съдействието на кмета на общината, по ред, определен от общинския съвет, съгласно Приложение №1 от н.наредба.

(6) Общинският съвет след обсъждането по ал. 5 приема отчета по ал. 1 не по-късно от 31 декември на годината, следваща отчетната година.

(7) Приетият отчет по ал. 6 и отчетът за сметките за средства от Европейския съюз по ал. 2, т. 1 се публикуват на интернет страницата на общината, в срок до 10 работни дни от датата на приемането им.

 

РАЗДЕЛ ІХ

Ред за изготвяне, утвърждаване и актуализиране на разчетите за сметките за средства от ЕС

 

Чл. 36. Сметките за средства от Европейския съюз не се включват в общинския бюджет.

Чл. 37. (1) За сметките за средства от Европейския съюз се съставят, утвърждават и актуализират разчети.

(2) Кметът на общината организира разработването на разчетите за сметките за средства от Европейския съюз, въз основата на:

1. сключените договори за безвъзмездна финансова помощ и отчетите по финансираните с тях проекти;

 2. публикуваните решения за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ;

3. консолидирана годишна прогноза за паричните потоци по отделните проекти.

(3) Разчетите за сметките за средства от Европейския съюз на общината се изготвят от кмета на общината и се утвърждават от общинския съвет.

(4) Разчетите за сметките за средства от Европейския съюз са с индикативен характер и съдържат и информация за основни финансови показатели, съгласно определените по реда на чл.17, ал.7 от н.нар.

5) С решението за утвърждаване на разчетите за сметките за средства от Европейския съюз на общината се определят и конкретните правомощия на кмета на общината, включително и да извършва вътрешни компенсирани промени по показателите.

(6) Разчетите за сметките за средства от Европейския съюз на общината се актуализират по начина, по който са утвърдени.

(7) Кметът на общината утвърждава начина и формата за изготвяне и отчитане на разчетите за сметките за средства от Европейския съюз на общината.

Чл. 38. (1) Разчетите за сметките за средства от Европейския съюз на общината се съставят в български левове, независимо от спецификите на финансиращата програма.

(2) Чрез сметките за средства от Европейския съюз се финансират всички проекти, по които общината е бенефициент по различни програми и международни договори, за които е определено, че се използват такива сметки.

(3) Чрез сметките за средства от Европейския съюз може да се извършва авансово финансиране на плащания на общината или на нейни звена, в качеството им на бенефициенти, под формата на безлихвени заеми по ред, начин и в срокове, определени от министъра на финансите, включително за сметка на осигуряване на средства за такова финансиране от централния бюджет.

(4) По предложение на кмета на общината, с решение на общинския съвет, за авансово финансиране на плащания по проекти по ал. 2, може да се отпускат временни бузлихвени заеми от бюджета на община.

(5) Срокът на погасяване на заемите се обвързва със сроковете на съответното финансиране със средства от Европейския съюз и свързаното с тях съфинансиране и може да превишава края на годината, при условие, че не се нарушава нормалната дейност на общината.


  1. 2 - Текуща страница
  2. ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА КОНЦЕСИИТЕ В ОБЩИНА АКСАКОВО
  3. 2
  4. 4
  5. 3
  6. 60
  7. 59
  8. 58
  9. 57
  10. 56
  11. 54
  12. 55
  13. -2-
  14. Заповед
  15. 51
  16. 50
  17. Обявление за имот 506.324-326-327
  18. Обявление за имот 501.1506
  19. 409
  20. 121
  21. 59
  22. 54
  23. 52
  24. 3
  25. 49
  26. 43
  27. 35
  28. 33
  29. 28
  30. 27
  31. 26
  32. 25
  33. 24
  34. 21
  35. 3
  36. 1
  37. Решение ВА 81-ПР/ 2010г
  38. Д О К Л А Д Н А З А П И С К А
  39. Д О К Л А Д Н А З А П И С К А
  40. Наредба
  41. Обявление за имот 506.314
  42. 7
  43. 6
  44. 63
  45. 62
  46. 61
  47. Обявление за имот 506.15
  48. ОБЯВЛЕНИЕ АП за имот 506.50
  49. Съобщение на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ
  50. Съобщение на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ
  51. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот125 черном.панорама
  52. ОБЯВЛЕНИЕ АП за имот 506.179
  53. 3
  54. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.24
  55. 7
  56. 6
  57. 5
  58. 4
  59. 3
  60. 2
  61. 1
  62. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.250
  63. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.113
  64. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.314
  65. 2
  66. 3
  67. 2
  68. 4
  69. 3
  70. „Янчова поляна
  71. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.45
  72. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.15
  73. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.35
  74. 52
  75. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.269
  76. ОБЯВЛЕНИЕ АП-зап.за-506.269
  77. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.154
  78. ОБЯВЛЕНИЕ АП Панорама имот 506.364
  79. ОБЯВЛЕНИЕ АП Панорама имот 506.338
  80. ОБЯВЛЕНИЕ АП Панорама имот 506.125
  81. съобщение ДВ Вълчан чешма
  82. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.260
  83. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.299
  84. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.223
  85. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.151
  86. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.23
  87. 5
  88. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.76
  89. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.123
  90. ОБЯВЛЕНИЕ АП имот 501.1721 Кум тепе
  91. ОБЯВЛЕНИЕ АП Панорама имот 506.87
  92. 4
  93. 3
  94. ОБЯВЛЕНИЕ АП Панорама имот 506.363
  95. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.328 329
  96. ОБЯВЛЕНИЕ АП имот 501.1622 Кум тепе
  97. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.18
  98. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 1449
  99. 2
  100. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.25
  101. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.363
  102. 4
  103. ОБЯВЛЕНИЕ АП Припек 44 и 84
  104. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.206
  105. 2
  106. Трета страница
  107. Втора страница
  108. Трета
  109. Втора
  110. _-3-_
  111. -3-
  112. съобщение ДВ СУХАТА И ЮВЕЗ
  113. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 501.1471
  114. ОБЯВЛЕНИЕ АП за - 506.151
  115. 3
  116. ОБЯВЛЕНИЕ АП за-506.223
  117. ОБЯВЛЕНИЕ АП за - 506.23
  118. ОБЯВЛЕНИЕ АП имот 501.1650 1651 Кум тепе
  119. Пасища, мери и ливади 2020
  120. Обявление - Пасища и мери
  121. Открит конкурс - добив на дървесина 2020
  122. Информация за планираните мерки за безопасност и начините на действие в случай на авария в складова база ГСМ на летище Варна
  123. Търг с тайно наддаване 2019
  124. Открит конкурс - 2019
  125. Обява - Прием на войници 2019г.
  126. Заповед №139 - Забрана на паша за на селскостопански животни на територията на община Аксаково
  127. Обявление - Пасища и мери
  128. Годишен план за ползване на дървесина 2018
  129. Процедура за провеждане на открит конкурс 2018г.
  130. Заповед №420 от 22.06.2018г - Настъпването на етап \\"Восъчна зрялост\\" на посевите от житни култури за 2018г. не територията на община Аксаково
  131. Търг - продажба на стояща дървесина 2017
  132. Открит конкурс - местно 2017
  133. Заповед №392 от 29.06.2017г. - Пожарна безопасност
  134. Пасища, мери и ливади 2019
  135. Обява за подбор
  136. До Маринка Ангелова Георгиева - относно : гр.дело №1662 и №1663 по описа на Окръжен съд - Варна за 2016г., V състав
  137. Отчет на изпълнението на плановете за енергийна ефективност
  138. Възстановяване на пиезометрична и инклинометрична мрежа на територията на община Аксаково, област Варна
  139. Търг - продажба на стояща дървесина 2018
  140. Заповеди на министъра на отбраната
  141. Пасища, мери и ливади 2018
  142. Съобщение от МВР - Главна дирекция \\" Гранична полиция"
  143. Проект „Приеми ме 2015“
  144. Пасища, мери и ливади
  145. Заповед №163/19.02.2016г. - Контрол на достъпа в сградата на Община Аксаково
  146. Обява за провеждане на конкурс за войнишки длъжности
  147. Съобщение на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ
  148. Годишен план за ползване на дървесина на Община Аксаково за 2016г.
  149. Открит конкурс - 2020
  150. Обявление - Проект „Нови възможности за грижа”
  151. Уведомление за откриване на производство по издаване на общ административен акт
  152. Конкурс по проект „Подкрепа за равноправен живот“
  153. Открит конкурс - местно 2018
  154. 12121
  155. Протокол за извършена проверка в Община Аксаково, Варненаска област на основание чл.16, ал.1 от ПЗР Към ЗИД на ЗГР
  156. Протокол за разпределение на на пасища и мери от ОПФ
  157. Съобщение от Дирекция “ОСС”
  158. Обръщение пожарна безопасност
  159. Списък на оценените кандидати за лични асистенти
  160. Интервю за лични асистенти по проект „Нови възможности за грижа”
  161. Съобщение от Дирекция \\"Устройство на територията\\" - „Янчова поляна"
  162. Съобщение от Дирекция \\"Устройство на територията\\" - Заповед №РД-15-7706-40/19.02.2015г.
  163. Съобщение от Дирекция \\"Устройство на територията\\" - местност „Ачмалъка”
  164. Съобщение от Дирекция \\"Устройство на територията"
  165. Съобщение на основание чл.124б, ал.2 от ЗУТ
  166. Заповед 391
  167. Съобщение на основание чл.124б, ал.2 от ЗУТ
  168. Съобщение на основание чл.124б, ал.2 от ЗУТ
  169. Започва прием на документи за потребители и лични асистенти по проекта „Нови възможности за грижа”
  170. Активизирано свлачище вилна зона Кранево - спирка "Кипарис"
  171. За лицата с настоящ адрес в чужбина
  172. ПРОЕКТ № DIR-51011116-36-120 „ПОДОБРЯВАНЕ НА ГРАДСКАТА ИНФРАСТРУКТУРА ЗА ПИТЕЙНИ И ОТПАДЪЧНИ ВОДИ В ГР. АКСАКОВО”
  173. Dolishte
  174. Уведомление
  175. Уведомление от Дирекция “ОСС”
  176. СЪОБЩЕНИЕ
  177. Съобщение от Дирекция "Строителен контрол"
  178. Съобщение от Дирекция "Устройство на територията"
  179. Съобщение за отваряне на предложенията и обвързващите предложения на участниците по обявената открита процедура по предоставяне на концесия за публична услуга по възлагане на обществен превоз на пътници с автобуси по транспортната схема на Община Аксаково
  180. Заповед №94 от 12.02.2018г. - Образец на „Заявление за издаване на позволително за ползване на недървесни горски продукти”.
  181. Oбщински план за развитие на община Аксаково 2014-2020г
  182. Съобщение - В Община Аксаково гласоподаватели с увреждания на опорно-двигателния апарат или зрението ще имат възможност да гласуват в следните секции
  183. Активизирано свлачище вилна зона Кранево
  184. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  185. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  186. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  187. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  188. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  189. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  190. Уведомление - Марийка Димова Николова
  191. Уведомление - Иван Георгиев Ставрев
  192. Уведомление - Парашкева Димитрова Добрева и Пламен Димитров Маринов
  193. Заповеди за сключени споразумения по смисъла на чл.37в от ЗСПЗЗ
  194. Заповед №697 от 20.09.2013г
  195. Заповед №696 от 20.09.2013г
  196. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  197. Заповед №676 от 13.09.2013г
  198. Уведомление - Вяра Димитрова Цекова
  199. Заповед №611 - Извършване на добив на дървесина – сеч, разкройване на сортименти по БДС, извоз до временен склад, рампиране на добита дървесина“
  200. Уведомително писмо до Стойко Великов Стойков
  201. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  202. Съобщение за откриване на безсрочен депозит в полза на Стойко Великов Стойков
  203. Местност Черноморска панорама” /„Перчемлията" - №510.538
  204. Местност „Старите лозя”, - №500.136
  205. местност „Лозите" - №501.107
  206. Местност „Сухата чешма” - №504.685
  207. Местност Черноморска панорама” /„Перчемлията" - №510.570
  208. местност „Лозите" - №501.96
  209. местност „Лозите" - №501.296
  210. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  211. Уведомително писмо до Стойко Великов Стойков
  212. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  213. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  214. Съобщение за откриване на безсрочен депозит
  215. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  216. съобщение за откриване на безсрочен депозит на Виктор Андреев Йоргакиев
  217. съобщение за откриване на безсрочен депозит на Теодора Георгиева Йоргакиева
  218. Съобщение за откриване на безсрочен депозит на Катерина Росенова Лодозова
  219. Съобщение за откриване на безсрочен депозит на Аделина Милчева Михайлова
  220. Заповеди № 117 от 25.02.2013г - Отчуждаване на имот 038013
  221. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  222. Заповед № 913 - отчуждаване на имот
  223. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  224. Заповед №849 от 12.11.2012г - Извършване на добив на дървесина – сеч, разкройване на сортименти по БДС, извоз до временен склад, рампиране на добита дървесина
  225. Съобщение за откриване на безсрочен депозит в полза на Анелия Здравкова Кръстева и Константин Здравков Здравков
  226. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  227. Съобщение за откриване на безсрочен депозит в полза на Желязка Георгиева
  228. Заповед 813
  229. Заповед 812
  230. Заповед 811
  231. Заповеди №810
  232. Заповеди № 809
  233. Заповед 814
  234. Oтчуждаване на имоти с.Въглен
  235. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  236. Заповед №796 от 29.10.2012 - райони сметосъбиране
  237. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  238. Активизирано свлачище вилна зона Кранево - спирка "Кипарис"
  239. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  240. Заповед №704 от 01.10.2012г.
  241. Активизирано свлачище вилна зона Кранево
  242. Проект - Програма за разделно събиране на отпадъци от опаковки в цветни контейнери на територията на община Аксаково
  243. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  244. Oдобрен плана на новообразуваните имоти - м.”Черноморска панорама”/”Перчемлията”/
  245. Писмо за изплащане на сума съгласно Заповед №318 от 03.05.2012г.
  246. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  247. Програма за общинско първенство по футбол /аматьори/ мъже - Община Аксаково сезон 2012г - есен
  248. Наредба за общинско първенство по футбол /аматьори/ на малки врати
  249. Съобщение от дирекция "Устройство на територията" - местност "Вълчан чешма"
  250. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  251. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  252. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  253. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  254. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  255. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  256. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  257. Заповеди на Кмета на община Аксаково, на основание чл. 25, ал.2 от ЗОС
  258. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  259. Заповеди на Кмета на община Аксаково, на основание чл. 25, ал.2 от ЗОС
  260. Открит конкурс - Маркиране на насаждения и дървета за сеч в горски територии, собственост на община Аксаково, в обект №19001
  261. Съобщение - изменение на основание § 4к, ал.8 ПЗР ЗСПЗЗ на ПНИ (план на новообразуваните имоти) на зони по § 4 ПЗР ЗСПЗЗ
  262. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  263. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  264. Заповед 170 от 08.03.2012г. - Активизирано свлачище вилна зона Кранево
  265. Съобщение на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ
  266. Проект „И аз имам семейство”
  267. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  268. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  269. 2
  270. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  271. Съобщение на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ
  272. Съобщение на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ
  273. Проект - Правилник на организацията и дейността на Общински съвет - Аксаково мандат 2011-2015
  274. Проект - СТРАТЕГИЯ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОБЩИНСКАТА СОБСТВЕНОСТ ЗА ПЕРИОДА 2012 – 2015 г.
  275. Приемно време на Главния архитект на община Аксаково
  276. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  277. Активизирано свлачище
  278. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  279. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  280. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  281. Заповед 862 - Активизирано свлачище вилна зона Кранево
  282. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  283. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  284. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  285. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  286. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  287. Съобщение на основание чл.128,ал.1 от ЗУТ
  288. Съобщение на основание чл.128,ал.1 от ЗУТ
  289. Съобщение по чл.128,ал.1 от ЗУТ
  290. Съобщение на основание чл.128,ал.1 от ЗУТ
  291. ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „ОКОЛНА СРЕДА 2007-2013г.”
  292. Съобщение на основание чл.128,ал.1 от ЗУТ
  293. Съобщение на основание чл.128,ал.1 от ЗУТ
  294. Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Аксаково - актуализирана 25.01.2011г.
  295. Архивни документи Параграф 4 от ПЗР на ЗСПЗЗ - 2010г.
  296. Преместваеми обекти и РИЕ
  297. Пасища, мери и ливади 2021
  298. Обявление - Пасища и мери
  299. Заповед №96/08.02.2021г. - Забрана за Паша 2021

Времето в Аксаково

Предстоящи събития