Харта на клиента на община Аксаково
УТВЪРЖДАВАМ
КМЕТ НА ОБЩИНА АКСАКОВО :
........................./инж. АТ. СТОИЛОВ/
Хартата на клиента се създава на основа Стратегията за модернизиране на държавната администрация – от присъединяване към интегриране, приета с Решение на Министерски съвет № 465 от 09.07.2002г. и Планът за изпълнение на Стратегията за модернизиране на държавната администрация – от присъединяване към интегриране, приет с Решение на Министерски съвет № 671 от 2003г.
Следвайки основните принципи на административното обслужване, предлагаме на Вашето внимание настоящата Харта на клиента и стандарти за административно обслужване.
Основните цели, които екипа на общинска администрация – Аксаково си поставя са:
- подобряване достъпа до услуги, като подробно Ви информираме за Вашите права, за това откъде и как можете да получите съответните административни услуги;
- постигане на високо качество на предоставяните услуги, като намалим личните Ви разходи и време за получаването им и осигурим добро отношение и желание за съдействие от страна на служителите, които Ви обслужват;
- постигане на прозрачност и отзивчивост, като Ви осигурим възможност за комуникация с любезни и добре информирани служители по време на целия процес на административното обслужване;
- да Ви насърчим да изказвате мнението си за получаваните от Вас услуги.
- намаляване възможностите за корупция, както и възможностите за обвинения в корупция.
Стратегически цели на административното обслужване в Общинската администрация – Аксаково:
- Въвеждане на „Комплексното административно обслужване“ в Община Аксаково - обслужване, при което административната услуга се извършва от администрацията, без да е необходимо заявителят да предоставя информация или доказателствeни средства, за които са налице данни, събирани или създавани от извършващия административната услуга първичен администратор, независимо дали тези данни се поддържат в електронна форма или на хартиен носител.
- Открито общуване и осигуряване на пълна и точна информация по достъпен и отзивчив начин на потребителите на административни услуги относно предоставяните от администрацията услуги и сроковете за тяхното изпълнение и улесняване и насърчаване достъпа до услуги чрез различни канали.
- Съвместна работа с други организации за предоставяне на усъвършенствани, комплексни услуги съобразени с изискванията на потребителите.
- Изграждане на комуникационна връзка между администрацията и потребителите на услуги за отчитане на техните мнения и оплаквания и създаване на система за измерване удовлетвореността на клиентите.
- Постоянно усъвършенстване и подобряване качеството на работа при административното обслужване.
За постигането на тези цели ние се задължаваме:
- с професионализъм да се отнасяме с уважение и търпение към всеки от Вас;
- да спазваме принципите на равнопоставеност към всички клиенти;
- да бъдем коректни с Вас като предложим оптимално решение за вашия проблем;
- да Ви предоставяме ясна, лесно разбираема, пълна и точна информация чрез различни комуникационни средства и по начин, удовлетворяващ Вашите потребности;
- да предоставяме исканите от Вас услуги в съответствие с нашите стандарти на обслужване;
- да спазваме конфидинциалност относно Вашите запитвания и жалби;
- да Ви осигурим ясен, широко разгласен и лесно достъпен начин да предоставяте Вашите мнения, коментари, похвали и оплаквания от качеството на административното обслужване;
- да довеждаме до Вашето знание резултатите от анализа на нашата работа;
В замяна, очакваме от Вас:
- да се отнасяте с уважение към служителите, които Ви обслужват;
- да бъдете внимателни и търпеливи към останалите ни клиенти;
- да се отнасяте с доверие към възможностите, които ви дават предоставените услуги или информация;
- да предоставяте пълна и точна информация, необходима за предоставянето на съответната услуга;
- да изразявате свободно Вашите мнения, предложения и коментари, за да подобрим качеството на услугите, които Ви предоставяме.
- да подавате Вашите молби, жалби и др. в писмена форма с посочване на трите имена на заявител, адрес за кореспонденция, телефон и надлежно подписани
Вие можете да се свържете с нас и да получите информация по следните начини:
- като ни посетите или ни пишете на адреса на общината - гр. Аксаково, обл. Варна, ул. "Георги Петлешев" № 58Б;
- като ни пишетие на интернет адрес [email protected]
- като използвате телефоните на общината - 052/76-20-66;
- можете да оставите Вашите писмени анкетни карти за коментари, похвали или оплаквания в анкетна кутия за коментари, похвали или оплаквания в Центъра на услуги и информация на гражданите;
- можете да оставите Вашите жалби и сигнали за корупция в общинска администрация в пощенската кутия за сигнали срещу корупция в Центъра на услуги и информация на гражданите;
- информация можете да получавате всеки работен ден от 08.00 до 17.00 часа в Центъра за услуги и информация на гражданите;
- подробности за извършваните от нас административни услуги, необходимите документи и дължимите такси можете видите на таблата в Центъра за административно обслужване, както и да намерите по всяко време чрез Интернет на адрес: www.aksakovo.bg;
Ако потребителите имат оплаквания, ние искаме да знаем за това. Процедурата ни е ясна и лесно достъпна. Всички стандарти на административното обслужване са нормативно регламентирани от закони и подзаконови нормативни актове, както и от Наредби приети от Общински съвет – Аксаково. Всички действащи Наредби на територията на община Аксаково са достъпни чрез интернет - страницата на община Аксаково.
Важно е да се знае:
- Анонимни сигнали и оплаквания не се разглеждат, освен в случаите, когато поставеният проблем застрашава здравето и сигурността на гражданите;
- Общинска администрация си запазва правото да не дава отговор на въпроси, сигнали, жалби и оплаквания, които съдържат нецензурни изрази, немотивирани обидни изказвания, уронващи престижа на институцията;
- Общинска администрация няма право да дава отговор на въпроси, свързани със защита на личните данни и класифицираната информация;
Вместо Заключителни разпоредби
Основната цел на Хартата на клиента е да се подобри качеството на административното обслужване. Настоящата Харта не е нормативен акт - тя не създава права или задължения и въз основа на нея не може да се търси юридическа отговорност, но тя ангажира морално всички служители на Общинска администрация - Аксаково да я спазват и да изпълняват задълженията си с грижата за Вас. Предназначението на тази Харта е да разясни на гражданите основните права, които различни закони им предоставят, без да претендира за изчерпателност, да ги насочи към пътя, по който биха могли да защитят тези права, както и да заложи съвременни и по-високи стандарти в административното обслужване. Общинска администрация – Аксаково следвайки принципите на законност, откритост, отговорност е създала условия за осъществяване правото на организациите и гражданите да правят предложения и да отправят сигнали за подобряване на дейността й, както и да подават жалби и молби за защита на техните права и законни интереси. Упражняването на правата и свободите на всеки от нас не следва да бъде във вреда на обществените интереси и интересите на други лица.
Настоящата Харта е отворена за изменения и допълнения, съобразени с Вашите нужди и изисквания и бихме оценили високо всяко изказано от Вас мнение, критика или препоръка.