Отдел „Устройство на територията, земеделие и строителен контрол”

Дата на публикуване: 30.05.2022 14:00
Отдел „Устройство на територията, земеделие и строителен контрол”
  1. Изпълнява функции и задачи, регламентирани в Закона за устройство на територията (ЗУТ), Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР), Закона за стопанисване и ползване на земеделските земи (ЗСПЗЗ) и други нормативни актове;
  2. Участва в рамките на своите компетентности в комисии, свързани с дейността на Общината;
  3. Съхранява всички налични кадастрални, застроителни и регулационни планове и планове на новообразуваните имоти и техните изменения;
  4. Поддържа одобрените планове, като отразява всички актуализации и изменения;
  5. Издава скици, справки, удостоверения за идентичност, удостоверения за административен адрес за случаите, предвидени в закон или друг нормативен акт;
  6. Подготвя документи за прокарване на временни пътища и право на преминаване през чужди имоти;
  7. Проучва и предлага решение по постъпилите възражения, предложения, искания и жалби относно проектите за изменение на ПНИ и за попълване на кадастралните планове в процес на изработване и одобряване;
  8. Окомплектова и изпраща преписки до съда, прокуратурата и полицията;
  9. Извършва въводи във владение на възстановени имоти, по реда на специални закони;
  10. Извършва проверка и подготвя доклади, становища и отговори на писма, заявления и сигнали, свързани с дейността на отдела;
  11. Подготвя предложения и докладни за именуване на улиците в населените места на територията на общината;
  12. Осигурява административно – техническото обслужване на физически и юридически лица;
  13. Заверява преписи от документи и копия на планове и документацията към тях;
  14. Участва в комисии за приемане на кадастрални карти, планове на новобразуваните имоти;
  15. Извършва устни и писмени справки на физически и юридически лица по кадастралните планове, подробните устройствени планове, планове на новообразуваните имоти, по преписки за попълване на кадастрален план, преписки за изменение на ПУП и ПНИ и придружаващата ги документация;
  16. Отразява в регистрите към действащите планове, промени в собствеността на недвижимите имоти;
  17. Презаверява скици от издаването на които са изтекли 6 месеца;
  18. Организира процедирането на помощни планове изработени по реда на чл.13 от ППЗСПЗЗ, подготвя заповеди по чл.11 от ППЗСПЗЗ и изготвя скици и удостоверения по чл.13, ал.4, 5 и 6 от ППЗСПЗЗ;
  19. Подготвя технически задания за възлагане изработването на ПНИ;
  20. Подготвя проекти на протоколи за заседания на комисията по §4к, ал.12 от ПЗР на ЗСПЗЗ, комисията по чл.210 от ЗУТ и на комисията по чл.13 от ППЗСПЗЗ, както и административните актове свързани с решенията на комисиите
  21. Подготвя заповеди за въстановяване право на собственост и закупуване на придаваеми площи за имоти, попадащи под разпоредбите на §4 от ПЗР на ЗСПЗЗ, както и за одобряване на оценки за направени в тях подобрения;
  22. Участва в огледи за извършване на оценки на трайни насаждение и други подобрения в имоти, попадащи в територии под разпоредбата на §4 от ПЗР на ЗСПЗЗ;
  23. Извършва въводи във владение на възстановени имоти,след трасиране на границите им и уреждане на имуществените взаимоотношения;
  24. Подготвя предложения на Кмета за промени или актуализация на действащите наредби на Община Аксаково;
  25. Упражнява контрол по строителството на територията на Общината;
  26. Упражнява контрол за спазване и прилагане на общите и подробните устройствени планове, одобрени проекти и строителни книжа;
  27. Извършва контрол за недопускане на незаконно строителство, като съставя и връчва актове на нарушителите;
  28. Съставя констативни протоколи и подготвя заповеди на Кмета за премахване на неподходящи по вид и местонахождение второстепенни, стопански и временни постройки, павилиони и будки;
  29. Извършва технически проучвания и проверки по молби и сигнали на гражданите и отговаря на същите;
  30. Изготвя удостоверения в рамките на своята компетентност;
  31. Заверява протоколите за откриване на строителна площадка;
  32. Осъществява контрол в строителство относно достигнатите проектни нива;
  33. Организира и поддържа архив и води регистър на издадените технически паспорти на строежите и на удостоверенията за въвеждане в експлоатация;
  34. Подготовя за издаване удостоверения за въвеждане в експлоатация на обекти IV-та и  V-та категория;
  35. Подготовя за издаване удостоверения за търпимост на обекти.