Отдел „Хуманитарни дейности“
Дата на публикуване:
21.04.2021 19:57
Отдел „Хуманитарни дейности“
1) Формира и осъщестява политиката на общината в областта на здравеопазването, образованието, културата, социалните дейности, младежта и спорта
2) Разработва и предлага краткосрочни и дългосрочни стратегии и програми за развитие на хуманитарните направления в общината;
3) Осигурява условия за здравното обслужване и сигурността в общинските училища и детски заведения;
4) Координира дейността на всички институти за култура в общината;
5) Координира разработването на ежегодни културни календари
6) Организира празници, фестивали и концерти, включени в културния календар на общината;
7) Осигурява и прилага държавните изисквания за развитие на художествено-творческата, културната и спортна дейност на територията на общината;
8) Координира реализирането на проекти и дейности, свързани със социалната интеграция на деца със специфични образователни изисквания и на деца в риск, инвалидите и пенсионерите, както и дейността на благотворителни организации;
9) Работи за реализирането на общинска програма за предоставяне на социални услуги на гражданите, домашен социален патронаж, клубовете на пенсионера, инвалидите, ветераните от войните и др.;
10) Организира разработването на проекти и координира съвместната дейност с неправителствените организации в областта на социалните дейности;
11) Провежда общинската образователна политика на територията на Общината;
12) Координира дейността на общинските училища, детски заведения и извънучилищни звена за организиране на учебно- възпитателния процес и осъществява контакти с Министерство на образованието и науката (МОН) и Регионалния инспекторат по образованието на МОН, в съответствие с изискванията на Закона за народната просвета и Правилника за неговото приложение;
13) Осигурява задължителното обучение на учениците до 16-
годишна възраст;
14) Осигурява условия за сигурността в общинските училища и детски заведения;
15) Разработва мрежата на общинските училища и детските заведения;
16) Разработва и създава условия за прилагане на общински образователни програми и проекти;
17) Изготвя и реализира ежегодна общинска програма за провеждане на младежка политика и разработва програми за насърчаване на младите хора за участие в обществения живот;
18) Организира детското и ученическо здравеопазване на територията на Общината;
19) Организира и контролира дейността на обществените възпитатели;
20) Работи за успешното интегриране на малцинствата в обществото на базата на националните и европейски изисквания, с цел ефективното приобщаване на Общината към европейските структури;
21) Осъществява контрол по регистрацията на вероизповеданията на територията на Община Аксаково съгласно Закона за вероизпове- данията;
22) Организира младежки мероприятия, срещи, семинари и др. по актуални теми за младежта на територията на Община Аксаково;
23) Извършва дейности, свързани с обслужването на специализирания софтуер в общинска администрация;
24) Оказване на методологическа и практическа помощ на общинските служителите при използване на приложния и системния софтуер;
25) Установяване и отстраняване на технически проблеми на компютърната техника;
26) Предоставя информация, относно използваната компютърна техника;
27) Прилага политика за внедряване на електронното правителство на територията на Община Аксаково.